Monday, June 11, 2012

~fatrah imtihan~

بسم الله الرحمن الرحيم و استغفر الله
 "Ku serahkan segalanya hanya kepada-Mu Duhai Pemilik Cintaku..."

SALAM MUJAHADAH BUAT SEMUA !


Pagi tadi, fatrah imtihan sudah bermula. Perasaan ana? Berdebar? Takut? Gelisah? Allahu Akbar. Mungkin apabila Allah tidak ada di hati, semuanya itu akan datang. Astaghfirullah... Banyak kali ana cuba mengingatkan pada diri ana sendiri, belajar bukan untuk exam tapi untuk jadi orang yang berilmu dan beramal dengannya. Akhirnya diri ini kembali tenang. Ingat lagi dulu kalau nak periksa, pasti telefon arwah tok di kampung. Pesan beliau: "Kak, banyakkan berselawat dan baca surah al-Insyirah ya..." Pesanan daripada abah pula pagi pertama hari periksa: "Belajar bukan kerana periksa kak tapi kerana Allah. Nak periksa tu jangan gelabah sangat, tenang-tenang je..." InsyaAllah, DIA akan berikan yang terbaik buat kita. Yakin dan sentiasalah bergantung harap kepadaNYA setelah bersungguh-sungguh berusaha.

~Allahumma faqihna fiddin wa 'alimna takwil~

Teringat zaman sekolah dulu. Buat kerja otai (contengan dinding dorm). Gila-gila jugak kami dulu. Astarghfirullah... Tak tau nak kata kalau kantoi dengan ketua warden, Ust. Rahim dan Umi Bibah, penyelia asrama ketika itu. Mesti kena denda kaw2 dengan ustaz. Alhamdulillah selamat...he

preview zaman sekolah : hasil kerja kami~ lawa jgk >.< he ( time exam stpm)



Ya Allah... 
Jika kecemerlangan & kejayaan dalam peperiksaan ini 
merupakan wasilah 'izzahnya Islam, 
KAU kurniakanlah kecemerlangan ini 
kepadaku dan sahabat seakidah seperjuanganku

masih berbaki 7 paper,
Ya Allah... permudahkanlah~

2 comments:

harumaki said...

stiap kali exam tiba, tiap kali tu la tawakkal dan mujahadah kita diuji.

bittaufiq akak. untuk dua2 exam ni :)
*sy pn tgh exam~ doakan najah kita bersama ^^

~ !tQ@N$Y@b!Q ~ said...

jazakillah adikku.InsyaAllah biela syg, mga exam bkn hny d ats paper tp ilmunya manfa'at utk khidupan kita. najah kita bkn hny utk dunia tp akhirat jg. rindu3! bla nk balik ni??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...