Saturday, August 13, 2011

'berBUKA & berBBQ'

Bi bismillah wa astarghfirullah 'ala kulli zanbin...~

Semalam, kami pelajar-pelajar ex-SKS5 berkumpul lg. Kali ini kami berpeluang berbuka puasa dan berBBQ di rumah Cg. FB a.k.a Pn. Faridah Borham atas cadangan Hamizah Matsom & sokongan daripada Atiq Masri, ex-head boy kami. Entah kali yg ke berapa ana pun tidak pasti. Alhamdulillah... Walaupun masing-masing berbeza haluan, berpisah sudah lama namun masih ada ikatan antara kami walaupun agak kekok dan segan pada mulanya. Apa yang paling berharga ialah kami masih lagi berhubung dengan guru-guru kami walaupun sudah hampir 7 tahun meninggalkan alam sekolah rendah.  

Macam-macam khabar sahabat-sahabat ana sekarang. Yg ikhwahny kalau ana jumpa tepi jalan sejujurnya memang ana tak cam. Lain benar, fizikal, suara, gaya dan semuanyalah. Akhowatny pun semua sudah punya imej baru. Semoga kalian sentiasa dirahmati & diredhai, insyaAllah.

SEBELUM BERBUKA

Suka suasana rumah cikgu, pekan tp mcm kat kampung. Permai...~

Yg depan ni posing je, jejaka2 kt blkg nun yg bwt keje. he...~

KETIKA BERBUKA

Muka-muka kelaparan. "ayam2!" kata mereka.
Awat sedih je muka cikgu, cikgu teringatkan seseorang ya?

SELEPAS BERBUKA

Cikgu, anak didikmu dah boleh jd imam pun...~

Dah mcm picture raya ana tgok. Meriah! Sedih, time ni ana dh balik...~

Apa-apa pun jazakumullah khairan jazak pada semuanya terutama kepada Cg. Faridah & keluarga. Sayang Cikgu sgt2 krn Allah. Semoga kasih sayang ini kekal ke JannahNYA. Semoga Cikgu & keluarga juga  sentiasa diberkati & diredhai serta dimurahkan rezeki biiznillah...~

Buat sahabat-sahabat, bak kata Cg. Faridah a.k.a cikgu kesayangan kita : "Bersyukurlah dengan nikmat kejayaan yang DIA beri."  Walaupun siapa kita & apa yg kita bakal jadi suatu hari nanti, ingatlah kita dari kampung yang sama, sekolah yang sama & guru yang sama. Moga kalian bisa menjadi Qudwah kpd masyarakat & berbakti utk Agama serta Ummah. InsyaAllah...~

Allahu Ta'ala A'alam...~

*P/s : Sumber gambar dari FB Cikgu Faridah Borham.

2 comments:

analisiszikri said...

Allah..akak,seronoknya berkumpul ramai2..
sy rindu kwn2 n cikgu2..hihi

~ itQaN SyaBiQ ~ said...

Betul nis, seronok sgt!
Hanis blaja jauh, mst lg depa rindu...hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...