Thursday, August 15, 2013

d.o.a b.u.a.t m.e.r.e.k.a

بسم الله الرحمن الرحيم و استغفر الله 
 "Ku serahkan segalanya hanya kepada-Mu Duhai Pemilik Cintaku..."


Alhamdulillah, segala pujian bagi Allah Jalla Wa 'Ala yang masih memegang hati ini untuk terus mengingatiNya. Semoga aku tergolong dalam kalangan hambaNya yang bersyukur. Allah... malu dengan keadaan diri yang  iman sentiasa pasang surut. Moga Dia lindungi hati ini daripada perkara-perkara mungkar dan godaan syaitan, wa na'uzubillah. Selawat dan salam kepada habibullah wa habibuna Sayyiduna Muhammad Sallallah 'Alayh Wasallam. Moga Rasulullah mengaku aku sebagai ummatnya di padang mahsyar nanti. Amin Ya Rabb...

Mendengar khabar saudara-saudara seIslam di Mesir, hati ini pilu. Aku rasa mewahnya hidupku di sini. Punya banyak waktu untuk bergurau dan bergelak tawa. Ada masa untuk tidur dengan lena, makan dengan kenyang dan mandi dengan penuh rasa nikmat juga beribadah dengan penuh rasa selesa dan selamat. Aku takut sekali jika nikmat yang Allah bagi itu tidak menjadikan aku seorang yang bersyukur dan semakin jauh dariNya. Ya Allah, aku mohon redhaMu mengiringi setiap derap langkah ini.

Ya... Mana mungkin di sini kita nampak syabab segagah mereka. Mana mungkin di sini kita nampak serikandi seteguh mereka. Kita di sini dihujani dengan hiburan dunia semata. Sedangkan mereka di sana dihujani lontaran peluru dan percikan darah. Begitulah pemuda pemudi sebaya kita. Fikrah mereka tidak sama seperti kita di sini. Mereka di sana berfikrahkan Islam tapi kita di sini berorientasikan yahudi. 

Tidak malukah kita pada mereka? 
Pada Pencipta kita? 
Apa yang telah kita buat untuk mengislahkan diri?
Apa yang telah kita lakukan untuk Addin kita? 
Apa yang telah kita buat untuk memerdekakan saudara-saudara kita dari belenggu ombak tsunami jahilliah di tanah air sendiri?

Allah...Allah...Allah...


Jom lazimi diri kita baca doa qunut nazilah.
Mohon doa untuk mereka dari jauh.
InsyaAllah, moga usaha ini juga Allah pandang.

Allahu musta'an.


أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم و أتوب إليه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ


8 Syawal 1434H
16.30 a.m.
Selangor Arabic Centre, Kg Jawa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...