Sunday, March 25, 2012

~warkah hamasah~

بسم الله الرحمن الرحيم و استغفر الله 
 "Ku serahkan segalanya hanya kepada-Mu Duhai Pemilik Cintaku..."


Salam alaik! 
Keif hal ya ukhti? Sihat? Apa khabar IMAN? Apa khabar AMAL?

Ukhtiku sayang, 

"Ingatlah! Kadang2 kita berdoa untuk kuat tapi banyak pula dugaan yang datang. Kadang2 kita minta untuk cerdik tapi masalah tak faham, kadang2 kita minta kebahagiaan tapi huru-hara pula yang menjelang... Dugaan menjadikan kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, huru-hara menjadikan kita tahu dan semua itu ada HIKMAH, inshaAllah".

Kalau enti resah, sedih, ingatlah ALLAH, banyakkan berbicara denganNya kerana dengan DIA kita tidak akan dikecewakan, tapi kalau sahabat2, kita akan benci kalau mereka buat benda yang kita tidak suka, tak nak kawan kita..Betulkan? KIta akan rasa menyampah kalau kawan kita buat salah, tapi dengan ALLAH, TIDAKKAN?

Ukhtiku yang amat disayangi, 

Jangan kita harap kasih dan sayangnya manusia kerana satu hari nanti pasti kita akan ditinggalkan. Enti marahkan kawan2 ke? Atau marahkan diri enti sendiri? Jangan kerana ikutkan EMOSI, enti tinggalkan benda2 yang patut kita jadikan sebagai kenangan/memori indah. Wahai ukhti, rugi tau kalau enti sia2kan masa yang ada ni untuk tidak mencipta sebanyak kenangan dengan kawan2 sebab kenangan2 indah itulah yang memberi QUWWAH dan HAMASAH pada masa akan datang. Cuba ya sayang..jangan sia2kannya...

"Ceriakan harimu dengan kalimah TAYYIBAH, cuba hilangkan rasa amarah itu dengan KALAMULLAH, bingkiskan senyuman dibibirmu yang paling indah kerana inshaAllah jua kita ikhlas LILLAH, DIA akan bantu, dan yang penting ialah USAHA!      

Don't give up my dear!!

Wassalam..:)

1 comment:

~ itQaN SyaBiQ ~ said...

warkah utk adik tersayang ktk d zmn sekolah dlu. syukran adikku, hamasah itu kau pulangkan semula pd kkakmu ini ^__^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...