Monday, February 6, 2012

WARKAHCINTA~

بسم الله الرحمن الرحيم و استغفر الله

"Ku serahkan segalanya hanya kepada-Mu Duhai Pemilik Cintaku..."


WARKAH CINTA BUAT BAKAL BIDADARI-BIDADARI SYURGA,

Salam kasih & sayang buat permata-permata Islam yang sangat-sangat dirindui!

Apa khabar kalian? Apa khabar iman? Apa khabar hati? Apa khabar amal? Apa khabar study? Apa khabar segala-galanya? Ana harap adik-adik ana sentiasa ceria serta dilindungi dengan limpahan rahmat & redha Ilahi.

Adik-adikku sayang tingkatan satu,

Mungkin kalian tidak pernah bertemu dengan kakakmu ini. Namun ketahuilah, ana sayang pada kalian. Ana sayang pada mereka yang benar-benar mencintai Allah & Rasul dalam kehidupannya. Ana sayang pada mereka yang ingin belajar akan hakikat kehidupan dan terus mencari kebenaran.

Adik-adikku sayang tingkatan dua,

Mungkin diri ini kalian pun sudah ingat-ingat lupa dalam kotak memori. Tidak mengapa duhai adik-adikku. Cuma satu perkara yang ingin ana pesan, jagalah dirimu dengan sebaiknya, penuhilah ia dengan ilmu & iman.

Adik-adikku sayang tingkatan tiga,

Ya Allah… betapa sayangnya ana pada kalian. Kalian yang memberi keceriaan pada ana dan sahabat-sahabat dalam menempuhi kehidupan di bumi sliss ini. Harapan pada adik-adik ana yang solehah, moga diri kalian tidak berubah. Berubah daripada kebaikan dengan melakukan perkara-perkara yang Allah tidak suka. Jangan malas-malas study, fokus pada pelajaran & yakinlah padaNya Dia akan bantu kalian ‘ala kulli hal.

Adik-adikku sayang tingkatan empat,

Banyak sekali kenangan  kita bersama. Masihkah kalian ingat? Sungguh, ana tidak pernah ada rasa benci pada kalian. Maafkan kakakmu ini andai ada tindakan yang mengguris perasaan & hati kalian. Hiasilah diri kalian dengan akhlak & iman adik-adikku. Moga kehidupan kalian sentiasa diberkati.

Adik-adikku sayang tingkatan lima & enam,

Kalianlah kini kakak-kakak kepada adik-adikmu di bumi sliss. Corakkanlah dan didiklah mereka dengan sebaiknya. Adik-adikku, teringin sekali ingin ana melihat sekolah kita punya iklim dinie a.k.a biah solehah mungkin seperti satu ketika dulu. Ingin sekali ana melihat kalian seperti serikandi-serikandi Islam yang bisa menggoncang dunia. Ana tinggalkan mereka pada kalian dengan harapan sliss mampu melahirkan muslimah yang tsabat qolbinya, yang mantap imannya, yang tinggi ilmunya & kuat pengabdiannya pada yang Esa. Jadikanlah diri kalian qudwah kepada mereka. ‘Ala kulli hal semoga berjaya fil imtihan dunia wal akhirah.

Akhir kalam,

Berjalanlah dengan penuh HARAPAN walau hidup ini tak selalu bahagia, sedekahkanlah satu SENYUMAN walau dihatimu tak lagi mampu bertahan, belajarlah MEMAAFKAN walau dirimu terluka, hiduplah dalam IMAN walau harimu dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada Allah walau Dia tak kelihatan....Bukti kasihNya, kita wujud didunia pinjaman ini. Ada sebab bila berlaku sesuatu perkara dan yakinlah Tuhan menguji setiap hambaNya yang mengakui keimanan kepadaNya. Jangan terlalu banyak berkhayal untuk jadi yang terbaik kerana hidup tak semudah itu, perihal kehidupan sebagai cermin dalam menilai sebuah pengabdian yang hakiki lagi abadi...Moga lelahmu dihargai Ilahi walau dicemuh insani.

“Ana sayang kalian kerana Allah…”

"Tuhan... saat ku merindui kalimahMu menyinari bumi ini, hatiku merintih sayu. Bilakah zaman kegemilangan itu akan kembali lagi? Tuhan…tsabatkanlah aku dalam menempuhi permusafiran ini…”

Dari kakakmu yang merindui~

3 comments:

rimbunhijau said...

rindu pada tulisanmu ukhtiku sayang (^_^)

~ itQaN SyaBiQ ~ said...

rindu nak menulis, rindu pd tulisan shbt2 (x berkesempatan utk membaca) & rindu sgt2 pd kalian!

purple pinky said...

amal sihat jer ..hee~
jom g gathering kat sliss ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...