Tuesday, March 8, 2011

Kesibukan Diri

Salam setinggi ukhwah, sekencang dakwah!

Allah... byk sebenarnya nak dikongsi di sini, namun diri ini malas sungguh untuk menaip. No idea, ya mungkin. Itulah manusia kn, semuanya datang dari Allah & semua yg kita miliki ini hanya milik Allah. Kerdil kan kita?

Di ambang kemalasan yg menghimpit diri...~
Ana rasa bersyukur kerana bulan Mac ini diberi peluang untuk merasai ke'sibuk'an. SIBUK ats urusan agama yg ana kira satu pengalaman yg cukup berharga. Ia juga merupakan tarbiyyah untuk diri ana yg ketandusan nikmat itu stlh sekian lamanya. Alhamdulillah...

Natijahnya, kerana SIBUK itu ana demam beberapa hari. Baru disimbahi air hujan & dihambat keletihan, Allah sudah tarik nikmat sihat itu. Allah... betapa lemah & kerdilnya kita sbg hambaNYA. Namun, itu bukanlah penghalang diri ini untuk bermalasan, bermanja-manja di katil kerana kalau begitulah habisla gaji ana, makin naik bulan makin sikit elaunnya.

Itu juga satu didikan terus yang ana dapat dari abah merangkap big bos ana.


"Banyak mana yg kita usaha i2lh yg kita dpt."

Macam ana, abah cukup pantang kalau ana datang lambat, ponteng kerja & jika ada sesuatu yg tidak memuaskan hatinya pastinya 'dipotong gaji'. erm, ya itu juga satu didikan untuk melatih diri ana lebih serius di bidang kerjaya.

Jadi, takde yg istimewanya jadi anak bos. Sama je mcm pekerja2 yg lain.

Allahu Ta'ala A'alam...~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...